Carl Larsson
A Sweden Museum


Carl Larsson's Oil Paintings
Carl Larsson Museum
May 28, 1853–January 22, 1919. Swedish painter.
Carl Larsson

About Us
   

110,680 paintings total

  

Carl Larsson.org, welcome & enjoy!
Carl Larsson.org
 

Henri-Pierre Danloux
The Baron de Besenval in his Salon de Compagnie
new24/Henri-Pierre Danloux-443377.jpg
ID: 75166

Want A Reproduction?
Go Back!



Henri-Pierre Danloux The Baron de Besenval in his Salon de Compagnie


Want A Reproduction?



Go Back!


 

Henri-Pierre Danloux

(February 24, 1753 - January 3, 1809) was a French painter and draftsman. He was born in Paris. Brought up by his architect uncle, Danloux was a pupil of Lepicie and later of Vien, whom he followed to Rome in 1775. In 1783, he returned to Lyon and Paris, where he was patroned by the Baronne Megret de Serilly d'Etigny, who secured for him a number of important portrait commissions. He emigrated to London in 1792 during the French Revolution and returned to Paris in 1801. Danloux was influenced by fashionable English portrait painters such as Thomas Lawrence (1769-1830), John Hoppner (1758-1810), and George Romney (1734-1802). In 1793, he exhibited at the Royal Academy in London which resulted in commissions from a number of British patrons. Danloux returned to Paris in 1801, and died there in 1809.  Related Paintings of Henri-Pierre Danloux :. | The Fox Hunter's Dream | Fruhstuck im Atelier | salvador dali | Carriage in the Bois de Boulogne | The Sea of Ice |
Related Artists:
oscar bjorck
född 15 januari 1860 i Stockholm, död av en hjärtattack i sitt hem klockan 03.00 den 5 december 1929, var en svensk konstnär och professor vid Konsthögskolan 1898-1925, och från 1918 även vice preses. Åren 1877-1882 var han elev till Edvard Pers??us vid konstakademins principskola och målade bland annat prisämnena Loke fängslas af asarne (1880), Gustaf Vasa inför kung Hans (1881) och Den förlorade sonens återkomst (1882, belönad med kungliga medaljen). 1883 fick Björck akademiskt resestipendium och vistades vintern 1883?C84 i Paris. Vintern 1884?C85 reste Björck till M??nchen, målade några porträtt, bland annat ett i helfigur av sin hustru. Våren 1885 flyttade han till Venezia och på hösten till Rom. Där målade han den stora modelltavlan Susanna (Göteborgs museum) och Romerska smeder (galleriet i Washington, en skiss till samma tavla finns i Göteborgs museum). 1887 målades i Venezia Veneziansk saluhall (nationalmuseum), Lördagsmässa i Markuskyrkan och andra tavlor. Efter en sommarvistelse på Skagen, där han förut tillbringat två somrar, 1882 och 1884, bosatte sig Björck 1888 i Stockholm. Han har sedan huvudsakligast målat porträtt. Bland dessa kan nämnas flera av konung Oscar (bland dem ett på Skokloster, ett i helfigur på Drottningholm, ett med krona och mantel, på Stockholms slott, ett som övergick i tyske kejsarens ägo), prins Eugen vid staffliet (nationalmuseum, 1895), kronprins Gustaf (Stockholms slott, 1900), konstnärens hustru (helfigur, 1891, Göteborgs museum) och friherre Nordenfalk (konstakademien, 1892). Dessutom skapade han några landskap, ett par genrebilder och olika dekorativa målningar. Från 1889 var han ledamot vid konstakademin och lärare vid Konsthögskolan. 1898 blev han professor. Björck var kommissarie för konstavdelningen vid Stockholmsutställningen 1897 och vid Baltiska utställningen 1914 samt för den svenska utställningen i London 1924.
Ivan Berezin
Ivan Berezin (1721-1784)
Maclise, Daniel
Irish Painter, 1806-1870 Irish painter, active in England. He grew up in Cork where his father had set up as a shoemaker after discharge from the British army. In 1822 Maclise went to the Cork Institute where he began to draw from the newly arrived collection of casts made after the antique sculpture in the Vatican, laying the foundation of the strong draughtsmanship that characterizes his mature work. Richard Sainthill, antiquary and connoisseur, encouraged Maclise and introduced him to local literary and artistic circles, which were influenced by the Romantic movement and interested in Irish antiquities and oral traditions. Maclise was a central figure in this early phase of the Irish revival, and maintained an interest in Irish subject-matter throughout his career; in 1833 he painted Snap Apple (Mrs Cantor priv. col.), and in 1841 contributed illustrations to Samuel Carter Hall's Ireland: Its Scenery and Character. When Sir Walter Scott visited Cork in 1825, Maclise made a sketch of him that was lithographed, and that inaugurated his public career.






Carl Larsson
All the Carl Larsson's Oil Paintings




Supported by oil paintings and picture frames 



Copyright Reserved

email